Sveriges Hufvudstad växer så det knakar. Även utan tiotusentals Romer och Syrier. Men om vi bortser från migrationen nu i alla dess former så håller Stockholm hjälplöst på att drunkna i folk av rent svensk ursprung. Jobb finns men inte bostäder. Men tänkt nämna något annat idag. Nämligen om politikernas vilja att få Stockholm att bli ”Skandinaviens och helst hela Nordens huvudstad. Det är stora ord. På så många olika områden och nivåer. Men idag tänkte jag på en sak enbart. Nämligen våra flygplatser.  HUR kan vi ha ett parti i regeringen som verkligen vill stänga ner våran ”City Airport”, nämligen Bromma, om vi nu ska bli så stora, lockande och förförande bäst i Norden? För att bygga bostäder? Hallå har ni sett vilka ytor vi har strax utanför city? Det är väl mer bakåtsträvande än Åsa Romsons giftiga bottenfärg på hennes båt?

b3

Nej vi kan inte lägga ner Bromma. Snarare utöka den lite till. Arlanda med. Vi kan inte halka efter nu när Köpenhamn och även Helsingfors börjar nagga oss mer i kanten. SAS huvudhub är inte Stockholm utan Köpenhamn. Den huvudstaden är ändå mindre än våran. Men så här är det hela tiden i vårat land. Varenda infrastruktur ska motsättas till den högsta grad. Slussen som är den fulaste punkten på söder har demonstranter. Den ruttnande smitthärden Kiss-&-Bajs-pölen i Malmös kåkstad som i morse började avisas av Polisen och Malmö Stad så att romerna inte skapade ett nytt koleramecka får demonstranter att bli upprörda. Sverige är ett otroligt bakåtsträvande folk i grunden.

b4

 

b2
Nya vackra Slussen!

Men det börjar ändras. Tyvärr i en alltför radikal riktning som SD. Men det är därför att mittenpartierna inte tar sitt ansvar och tar tag i dessa frågor. Men nu tvingas de att göra det tillslut. Måtta detta lösas. Låt Stockholm bli ännu större och vackrare. Bygg bostäder. Låt Bromma vara. Låt Slussen bli en vacker plats och låt oss inte få kåkstäder i misär mitt i städerna. Vi har ju förfan hur mycket yta som helst i vårt land!!!

Ett svar på ”Bromma, stackars flygplats”

  1. Hur mycket man än gillar flygtrafik kommer det i längden att bli svårt att motivera Brommas placering. Det handlar inte bara om marken som själva flygplatsen upptar, utan också om buller, inflygningsrutter, radar och annat som lägger en grå hand över utvecklingen av västra Stockholm. Från Kungsholmen och utåt.

    Ju mer Stockholm växer, desto mer besvärlig och udda kommer den där grå handen att uppfattas. Med tanke på hur attraktiva lägen som ligger under handen i fråga är det ingen vild gissning att också näringslivets hittills kompakta Brommaförsvar på sikt kommer att luckras upp.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.