Jag fixar att överleva i främmande miljöer och i hemvanda när det gäller naturen!  Tyvärr är det svårare från bostaden varifrån man skall kontera, bokföra och hålla ordning på sina affärer för att inte bli osams med skattemyndigheten.  Jag HAR en auktoriserad revisor, men jag behöver inte ha det. Jag sorterar mina verifikat, konterar och bokför. Så har jag gjort i alla tider. Plötsligt går det inte på grund av att en kontoplan ändrats och massor av poster har fått nya nummer! Det gör att allt blir kaos! Du får inte ut en momsrapport fast du gör likadant som förut. Din balansrapport börjar se ut som om du drev ett storföretag. Du tar kontakt med det bokföringsbolag du betalat det alldeles nya (First Office). Detta företag har du haft i mer än 10 år. Nu har du bytt dator och datorns nya system fixar inte ditt gamla bokföringsprogram. Du köper ett nytta av dem. Då går det inte att lägga in den ”riktiga” balansrapporten. Du tar kontakt. De säger att du i så fall måste betala 1 200 kr före att få hjälp att fixa problemet. Du blir -med rätta- förbannad. Köper ett annat program. Just nu väntar jag på att få hjälp (ingår). Vad ni än gör -köp inte ett bokföringsprogram från First Office!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.