9941_mladji_referenti_3_Copy_Radarparet Owen Wilson och Vince Vaughn är åter tillbaka i en gemensam komedi sen duon inledde sitt samarbete i filmen Wedding Crashers för ett antal år sedan.

I Filmens öppningsscen sitter säljarna Billy (Vince Vaughn) och Nick (Owen Wilson) och äter middag med en gammal kund. Samtalet de för över restaurangbordet handlar om kundens fjortonåriga dotter och hur hälsosam hon är som äter nötter och frukt. Sedan visar kunden ett fotografi på flickan och Billy och Nick blir med ens obekväma. Tjejen på bilden är något större än man borde vara om man äter nötter och frukt. Att jaga skratt med den här typen av skämt känns otroligt ofräscht med tanke på hur många unga tjejer som lider av ätstörningar i dagens samhälle.
25Filmrec-theintern_850281v530x800Billy och Nick blir sparkade från säljföretaget de jobbar på och tvingas därför ta en praktikplats på Google. Praktikanterna delas in i lag och det bästa laget kommer i slutet av praktiken sedan få anställning på företaget. Självklart är Billy och Nick både för gamla och för dåligt uppdaterade gällande ny teknik för att tros klara av praktiken. Men då detta är deras sista chans ger de givetvis allt för att vinna tävlingen. Man undrar dock hur mycket Google har betalat för den här utmärkta reklamen. Företaget målas upp som rena rama himmelriket med kompetent personal och fri tillgång till mat och träningspass.

Filmen har ett bra tempo och man skrattar högt vid flera tillfällen. De besöker strippklubbar där alla killar blir gränslösa, galna och personlighetsförändrande. Så fort en man ser en lättklädd kvinna är det okej för honom att bete sig hur som helst eftersom han ju tappar fattningen. Här kan man kanske tycka att filmen är lite väl sexistisk men skämten går hem så länge man inte är allt för feministiskt lagd, något vi män sällan är. The Internship är en bra komedi. Det är väl trots allt så att bra komiker som Vince Vaughn och Owen Wilson sällan misslyckas.

christian@mensworld.se

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *