Ja vad säger man. Har tidigare bloggat om SAS och vad jag tycker de borde ändra på. Men har hoppas att de ska vända trenden, men efter detta tror jag att det är tack och godnatt! Om ni skulle fråga vilken VD som helst i Sverige om han eller hon skulle rekomendera att man köper deras produkter eller i detta fall boka en flygbilljet så skulle alla förhoppningsvis säga ja, annars så vore det väldigt märkligt.. Inte SAS VD tydligen. När han får samma fråga svarar han – Jag tycker att var och en ska bilda sin egen uppfattning. Det viktigaste som VD är väl att försvara och sälja in bolaget och dess tjänster oavsett omständigheter, och om så skeppet har slagsida och är på väg ner??  Och han får 10 mille i lön, ja eller 8 snart..Blir mörkrädd..detta kostade nog bolaget 10 millar minst, vem vågar boka en resa efter detta utalande??

 

 

Ett svar på ”SAS VD…”

  1. Tror nog att Richard helt och fullt använder det här som ett sätt för att pressa de anställda. En veckas minskad biljettförsäljning ser han nog som en hanterbar förlust i sammanhanget.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.